Jak założyć firmę zajmującą się wydawaniem książek?

Jak założyć firmę zajmującą się wydawaniem książek?

Przy zakładaniu firmy zajmującej się wydawaniem książek należy podjąć wiele kroków. Istnieją plany biznesowe, które należy przygotować, budżetowanie w celu utworzenia firmy i rodzaj struktury biznesowej do wyboru. Będziesz także chciał wybrać między jednoosobową działalnością gospodarczą a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością. Jeśli jesteś zainteresowany rozszerzeniem swojej działalności, możesz nawet znaleźć partnera biznesowego.

Biznesplan

Gdy planujesz otworzyć własną firmę wydającą książki, ważne jest, aby mieć biznesplan. Plan ten nakreśli charakter Twojej oferty i docelowych odbiorców. Powinien również zawierać dokładną analizę rynku, aby zidentyfikować konkurencję i kondycję rynku. Wreszcie, powinien zawierać krótko- i średnioterminowe cele oraz ogólną strategię. Niezależnie od tego, czy planujesz sprzedawać książki w sklepach czy w Internecie, biznesplan pomoże Ci określić, jakie metody marketingu powinieneś zastosować, aby dotrzeć do swoich czytelników.

Pierwszym krokiem w rozpoczęciu działalności wydawniczej jest wybór gatunku i segmentu rynku. Następnie należy wybrać nazwę dla swojego nowego biznesu. Po tym, trzeba zarejestrować się w państwie, aby działać. Możesz również potrzebować zbierać podatek od sprzedaży książek, które sprzedajesz.

Twój biznesplan powinien również wskazywać, jak będziesz finansować swój biznes. Wydawanie książek może być bardzo drogim przedsięwzięciem i może zająć miesiące lub lata, aby odzyskać koszty tworzenia książki. Poza tym, wydawcy muszą wstępnie sfinansować koszty produkcji, marketingu i dystrybucji. Oznacza to, że muszą mieć odpowiednie rezerwy lub nawet wziąć pożyczkę na pokrycie tych wydatków.

Powinieneś również wiedzieć, ile książek musisz sprzedać, aby osiągnąć próg rentowności i osiągnąć zysk. To da ci pojęcie o tym, jakie są twoje wydatki i pomoże ci ustalić cele krótko- i długoterminowe. Powinieneś wiedzieć, ile musisz pobierać za każdą książkę i przy jakiej marży zysku. Powinieneś również dołączyć rachunek zysków i strat.

Najważniejszym aspektem biznesu wydawniczego jest marketing. Aby odnieść sukces, musisz dokładnie zaplanować swoje strategie marketingowe. Ważne jest, aby rozwijać kontakty w branży i poznawać rynek książki. Należy również zastanowić się, jak promować swoje książki poprzez księgarnie, uczelnie i szkoły. Robiąc to, możesz zapewnić sobie masową sprzedaż wielu książek.

Budżetowanie

Budżetowanie jest krytyczną częścią rozpoczynania działalności związanej z wydawaniem książek. Pozwala zaplanować przyszłe wydania i pomaga zrealizować inwestycję. Możesz również użyć tego budżetu do stworzenia rachunku zysków i strat (P&L), który śledzi dochody, które uzyskujesz ze sprzedaży, w stosunku do wydatków, które ponosisz.

Jest również ważne, aby odłożyć pieniądze na marketing. W zależności od rodzaju książki, którą planujesz wydać, możesz chcieć wydać pieniądze na płatne promocje. Możesz rozważyć zapłacenie za reklamy na stronach takich jak Google i Goodreads, lub zatrudnienie menedżera PR, aby uzyskać słowo na zewnątrz. Inne wydatki promocyjne mogą obejmować darmowe zakładki, niestandardowy merch, wirtualne wycieczki książkowe i płatne recenzje książek.

Choć wielu dużych wydawców tworzy arkusz zysków i strat dla każdej książki, którą wydają, nie zawsze możesz być pewien, ile to będzie kosztować. Niektóre koszty mogą być nieznane, jak np. kwota pieniędzy, którą autor otrzyma z góry. Inne wydatki mogą być nieprzewidziane, jak np. koszt stawki godzinowej publicysty. Koszty marketingowe mogą również obejmować drobne wydatki, takie jak rachunek telefoniczny lub rachunek za internet.

Oddzielne konto dla Twojego biznesu związanego z wydawaniem książek jest doskonałym pomysłem. Utrzymywanie tego funduszu oddzielnie od własnego może pomóc Ci zachować dyscyplinę i śledzić wydatki. Utrzymywanie funduszu oddzielonego od kont osobistych pomoże Ci również uniknąć zanurzania się w nim. To pomoże Ci podejmować mądrzejsze decyzje, jeśli chodzi o prowadzenie biznesu. I, z tą dyscypliną, będziesz bardziej prawdopodobne, aby sprzedać książki.

Jest wiele wydatków związanych z procesem tworzenia książki, od edycji do korekty. Dobrą zasadą jest ustalenie przedziału cenowego $5,000-$6,000 za edycję, copyediting i ogólny projekt książki. Zakres cen tych usług różni się od firmy do firmy, więc ważne jest, aby ustawić budżet, który jest realistyczny.

Musisz również rozważyć cenę książek. Jest to ważna decyzja, ponieważ cena określa, czy książka będzie opłacalna, czy nie. Możesz również zatrudnić kogoś do wykonania pracy dla Ciebie, ale powinieneś wiedzieć, że istnieją zarówno korzyści, jak i koszty zatrudniania kogoś innego. Upewnij się, że uzyskasz szczegółową wycenę lub szacunek przed zatrudnieniem kogokolwiek. Możesz również poprosić o listę ich opłat, dzięki czemu będziesz mógł dodać wartość do arkusza kalkulacyjnego.

Wybór między jednoosobową działalnością gospodarczą a spółką z ograniczoną odpowiedzialnością

Przy zakładaniu firmy zajmującej się wydawaniem książek, będziesz musiał wybrać strukturę biznesową. Istnieje kilka rodzajów do wyboru, w tym spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC), korporacja i spółka. Rodzaj podmiotu gospodarczego, który wybierzesz, będzie zależał od Twoich osobistych uwarunkowań, a także od charakteru Twojej działalności. Najłatwiejsze do założenia są firmy jednoosobowe, natomiast spółki partnerskie wymagają udziału dwóch lub więcej osób. Wreszcie, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością łączy w sobie zalety korporacji i jednoosobowej działalności gospodarczej, z większą ochroną przed odpowiedzialnością.

Wadą rozpoczęcia działalności jako jedyny właściciel jest to, że jesteś osobiście odpowiedzialny za swój biznes. Chociaż możesz kupić ubezpieczenie, aby złagodzić swoje ryzyko, narażenie na odpowiedzialność może być znaczne. Na przykład, jeśli opublikowałeś książkę dla dzieci, możesz ponieść odpowiedzialność za spowodowanie emocjonalnego niepokoju u dziecka. Ponadto, jeżeli wytworzysz produkty i/lub usługi związane z Twoją książką, będziesz musiał zmierzyć się z podwójną odpowiedzialnością. Podczas gdy nikt nie może zagwarantować, że nie będzie żadnych pozwów, utworzenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ochroni Twoje aktywa i dochody.

Wybór pomiędzy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością a jednoosobową działalnością gospodarczą dla Twojej firmy wydającej książki może być wyzwaniem. Obie mają swoje zalety i wady, więc najlepiej zrobić swoje badania przed podjęciem decyzji. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) może pomóc Ci zmniejszyć odpowiedzialność i uniknąć podwójnego opodatkowania. Najlepiej jest wybrać strukturę biznesową, która odpowiada Twoim unikalnym potrzebom biznesowym.

Przed podjęciem decyzji spółka z oo czy działalność gospodarcza skorzystaj z porady prawników z kancelarii Pragmatiq, którzy wyjaśniają szczegóły dotyczące tych dwu form prawnych.

Sole proprietorships są łatwe do skonfigurowania, ale mają kilka wad. Po pierwsze, jako jedyny właściciel, jesteś osobiście odpowiedzialny za długi i zobowiązania biznesowe. Firma jednoosobowa zostanie rozwiązana, jeśli właściciel umrze lub opuści firmę. Będziesz musiał również zapewnić wszystkie niezbędne umiejętności i fundusze, co może być kosztowne.

Znalezienie partnera

Przed rozpoczęciem własnej firmy zajmującej się wydawaniem książek, musisz znaleźć partnera, który uwierzy w twoją książkę. Większość firm wydawniczych zarabia pieniądze, gdy książki są sprzedawane, a nie od autora. Możesz zdobyć partnera, pokazując swoją książkę za pomocą tradycyjnych technik, takich jak propozycja książki. Propozycja książki powinna zawierać strategię marketingową, która pozwoli na sprzedaż książki. Powinieneś również zawrzeć biznesplan, abyś mógł wprowadzić swoją książkę na rynek.

Wybór struktury prawnej jest ważną decyzją, gdy rozpoczynasz firmę wydającą książki. Istnieją różne plusy i minusy każdej struktury. Na przykład, można wybrać, aby rozpocząć działalność jako LLC, jednoosobowa działalność gospodarcza, lub partnerstwo. Każdy rodzaj struktury biznesowej ma swoje plusy i minusy, więc upewnij się, że wybierzesz najlepszy dla swojego projektu.

Zależnie od wielkości twojego biznesu, twoje codzienne działania będą się różnić. Możesz spędzić część swojego dnia na czytaniu manuskryptów i spotkaniach z autorami. Być może będziesz musiał również zdecydować, czy opublikować dzieło, czy nie. Aby książka została zauważona, należy zaprojektować profesjonalną okładkę i wprowadzić ją na rynek za pomocą różnych kanałów. Należy również wygospodarować czas na odpowiadanie na e-maile i telefony.

Jeśli nie jesteś gotowy, aby rozpocząć publikację książki na własną rękę, zawsze możesz skorzystać z usług wydawnictwa. Mogą one zapewnić infrastrukturę administracyjną, taką jak adres e-mail, biznesowe konto bankowe, system księgowy, struktura druku. Firma zajmie się również dystrybucją Twojej książki. Jeśli masz ustaloną platformę, będziesz miał większe szanse na uzyskanie pierwszej umowy książkowej.

Istnieje również wiele firm wydawniczych, które oferują usługi marketingowe. Usługi te mogą obejmować od reklam cyfrowych do wydarzeń promocyjnych. Ponadto, książki online są zwykle tańsze niż książki drukowane. To sprawia, że self-publishing jest przystępną opcją.