Podstawy marketingu afiliacyjnego

Podstawy marketingu afiliacyjnego

W marketingu afiliacyjnym promujesz jeden lub więcej produktów afiliacyjnych i próbujesz przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Sukces programu partnerskiego zależy od sprzedaży i liczby klientów. Aby system działał, musisz stworzyć treść, którą twoi docelowi odbiorcy uznają za przydatną. Gdy dostarczysz swoim odbiorcom docelowym tę treść, będą oni podążać za Twoimi linkami partnerskimi i dokonywać zakupów.

Pay per sale

Pay per sale (PPS) to metoda marketingu afiliacyjnego, która nagradza Cię za każdą sprzedaż. Jest ona podobna do systemu pay per click lub cost per lead w reklamie internetowej. Z PPS, reklamodawca płaci tylko za sprzedaż, jeśli rzeczywiście doprowadzić klienta do zakupu produktu. Jest również znany jako koszt za lead, ponieważ jesteś tylko wypłacane, gdy ołów zamienia się w sprzedaży.

Ten rodzaj programu płaci z góry określony procent sprzedaży, a prowizja jest oparta na tej kwocie. Niektóre firmy dają nawet bonusy, aby zwiększyć swój dochód partnerski. Prowizje są stosunkowo małe, ale jeśli możesz promować program partnerski dobrze, można zobaczyć duże zyski.

Ważne jest, aby wybrać produkty ostrożnie. Unikaj zbyt twardej sprzedaży, a skup się na budowaniu relacji. Klienci są bardziej skłonni do zakupu od partnera, który poleca produkt wysokiej jakości. Ważne jest również, aby badać produkty przed ich wyborem. Podczas gdy wysokie prowizje mogą być kuszące, powinieneś upewnić się, że produkty są warte promowania. Możesz to zrobić czytając recenzje online.

Pay per action

Pay per action, lub CPA, jest formą marketingu afiliacyjnego, w którym otrzymujesz wynagrodzenie za każde działanie, które podejmuje odwiedzający. Działanie może obejmować od wypełnienia formularza, do kliknięcia na link do instalacji produktu. Ten rodzaj marketingu stał się miliardowym przemysłem. Wiele affiliate marketers angażują się w marketingu CPA nawet nie zdając sobie sprawy.

Pay per action pozwala reklamodawcom śledzić działania swoich partnerów, i umożliwia im odwrócić płatności, jeśli istnieje wątpliwe zachowanie. Ten rodzaj kontroli odszkodowania nie jest możliwe z większości innych form marketingu. Większość innych kanałów marketingowych działa na z góry ustalonej płaskiej opłaty modelu płatności. Jako takie, to może być trudne do poznania dokładnego zachowania swoich klientów.

Wiele programów partnerskich zapewniają linki śledzenia do swoich partnerów. Niektóre z nich pozwalają nawet partnerom dostosować wygląd tych linków. Te linki śledzenia zazwyczaj zawierają znaczniki javascript, które pozwalają reklamodawcom śledzić oddziały. Znaczniki te umożliwiają śledzenie zachowania strony internetowej w czasie rzeczywistym i poprawiają możliwości raportowania.

Niezależny marketing partnerski

Niezależny marketing partnerski to prosty model reklamowy, w którym nie musisz być ekspertem od produktu. Raczej będziesz korzystać z ruchu innych osób, aby promować produkt. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu afiliacyjnego, nie jesteś odpowiedzialny za sukces produktu, i nie masz żadnego związku z marką lub konsumentem końcowym.

W tradycyjnym marketingu afiliacyjnym, firmy polegają na dużych odbiorców do reklamowania swoich produktów. Jednak do ostatniej dekady, tylko duże media mogły sobie pozwolić na stworzenie publiczności. Ale pojawienie się platform mediów społecznościowych dało każdemu, kto ma konto w mediach społecznościowych, szansę na zbudowanie następstwa. Doprowadziło to do wzrostu tzw. „social media influencers”, którzy wykorzystują swoją dużą publiczność do zarabiania pieniędzy poprzez affiliate marketing.

Affiliate marketing jest opłacalną opcją reklamową, która może zwiększyć świadomość marki i rozszerzyć swoją bazę konsumentów. Należy jednak wybierać mądrze i kwalifikować partnerów przed nawiązaniem z nimi relacji. Istnieją trzy główne rodzaje marketingu afiliacyjnego:

Upselling

Upselling w marketingu afiliacyjnym to świetny sposób na zwiększenie prowizji partnerskich poprzez zachęcanie klientów do zakupu droższych przedmiotów. Ta technika jest szczególnie skuteczna, jeśli masz program partnerski, w którym możesz kierować do klientów produkty komplementarne lub powiązane. Można to zrobić poprzez kierowanie klientów w momencie zakupu lub poprzez e-mail marketing.

Upselling i cross-selling mogą być również wykorzystywane do uczynienia programu partnerskiego bardziej atrakcyjnym dla klientów. Trójwarstwowa struktura cenowa jest łatwym sposobem na rozpoczęcie upsellingu. Oferując upsells, możesz pomóc klientom odkryć nowe produkty i edukować ich na temat właściwych zakupów dla nich. Te strategie pozwalają również zarobić więcej prowizji partnerskich z każdej sprzedaży.

Inny świetny sposób na upsell to oferty limitowane. Promując oferty ograniczone czasowo, możesz zachęcić klientów do działania teraz. Upselling to doskonały sposób na zwiększenie utrzymania klienta. Możesz nawet użyć dowodu społecznego, aby uświadomić swoim klientom korzyści z zakupu ulepszonego produktu lub usługi.